firma
kontakt
flota_kontenerowa
aktualnosci

9 kwiecień 2010 -dodatkowy statek w serwisie pomiędzy Polską a Wielką Brytanią

W imieniu armatora MAcAndrews & Co Ltd miło nam oficjalnie poinformować o wprowadzeniu dodatkowego statku w serwisie obsługującego linię Polska/UK.
Dodatkowy statek oznacza zwiększenie częstotliwości serwisu do dwóch podróży w tygodniu, uzupełniając dotychczasowy rozkład rejsów o dodatkowe wyjście z Gdyni we wtorki/ środy, zawinięcie do Hull w piątki.
Pierwsza podróż statku z Gdyni została zaplanowana na 20-21 kwietnia 2010.

Zmiana w serwisie podyktowana jest potrzebami naszych Klientów. Poprzez zwiększenie częstotliwości podróży i skróceniu czasu transportu oferujemy Państwu bardzo konkurencyjną i przyjazną środowisku alternatywę dla transportu drogowego. Flota kontenerów 40ft hcpw oraz 45ft hcpw zostanie odpowiednio zwiększona.

Zapraszamy Państwa do korzystania z serwisu MacAndrews oraz kontaktu z PZKB (jako agent MacAndrews & Co Ltd).
Chętnie odpowiemy na Państwa zapytania i udzielimy wszelkich dodatkowych informacji na temat serwisu.


14 styczeń 2010 - Nowy serwis CmaCgm do portu Szczecin.

Uprzejmie informujemy , że armator CMA CGM rozpoczął regularne cotygodniowe zawinięcia do terminalu DB Port Szczecin.
Zawinięcie do Szczecina realizowane jest w ramach serwisu skandynawskiego CmaCgm.
M/s Electron, obsługujący tę linię, oprócz Szczecina i Hamburga zawija do portów : Fredericia, Halmstad, Copenhagen.

Armator jest obecny we wszystkich polskich terminalach kontenerowych, a m/s Electron jest obecnie jednym z trzech statków dowozowych CmaCgm zawijających do portów polskich.

Głównym terminalem, przez który CMACGM realizuje większość przewozów jest terminal Hutchison / GCT Gdynia.
Ładunki do/z BCT i terminali w Gdańsku obsługiwane są przy wykorzystaniu komercyjnych feederów.
Do terminalu GCT, obok statków dowozowych CmaCgm, zawija regularnie statek serwisu "short-sea" Polska-Wielka Brytania, brytyjskiego armatora MacAndrews, będącego częścią grupy CmaCgm.
Na dowozowcach CmaCgm przewożone są również ładunki pozostałych armatorów Grupy - tj. ANL i Delmas.


10 Listopad 2009- CMA CGM wprowadza nowy statek o pojemności 13,300 teu

W imieniu armatora CMA CGM miło nam poinformować o wprowadzeniu do serwisu jednego z największych statków kontenerowych - CMA CGM CHRISTOPHE COLOMB o pojemności 13,300 teus.

Okręt zostanie zatrudniony na serwisie pomiędzy Azja a Europą na linii obsługiwanej wraz z Maersk Line (1 statek Cma Cgm , 9 statków Mearsk). Decyzja taka pozwala armatorowi poprawić jakość serwisu i zoptymalizować ilość dostępnej przestrzeni ładunkowej na statkach.

CMA CGM CHRISTOPHE COLOMB jest statkiem ekologicznym.
Dzięki zastosowaniu nowych technologii spadła emisja zanieczyszczeń, konsumpcji paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych.
Nowe rozwiązania silnika, pozwalają, w razie potrzeby, na zmniejszenie prędkości
do bardziej ekonomicznej (14 do 15 węzłów).

Statek rozpocznie swój pierwszy rejs w Shanghaju 11 listopada i zawinie na następujšcych portów:
Ningbo (12 listopad), Xiamen (14 listopad), Hong Kong (15 listopad), Yantian (16 listopad) and Algeciras (3 grudzień) następnie 7 grudnia zawinie do Rotterdamu i 9 grudnia do Bremerhaven.



11 wrzesień 2009 - Zmiana wysokości opłat dokumentacyjnych.
Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy o zmianie wysokości opłat dokumentacyjnych
stosowanych przez naszą agencję przy obsłudze ładunków
armatorów CMACGM , ANL, Delmas.

Od dnia 01.10.2009 opłaty bądą wynosiły :
Import : PLN 110,-/ partia konosamentowa
Export : PLN 110,-/ partia konosamentowa

Jednocześnie informujemy o zmianie wysokości opłaty
za każdorazową zmianę w konosamencie eksportowym (konsekwentnie manifeście), dokonaną po wyjściu statku oceanicznego z portu załadunku.
Od dnia 01.10.2009 opłata wynosi: PLN 40,-
(dotyczy dokumentacji wystawianej w imieniu armatorów
CMACGM i Delmas)

W przypadku armatora ANL obowiązują dotychczasowe ustalenia,
tzn. USD 25,-/ poprawka.

Jesteśmy do dyspozycji w przypadku jakichkolwiek pytań.

PZKB Gdynia
jako agent dla armatorów z grupy CMACGM :
CMACGM ; ANL; Delmas


10 sierpień 2009 - Grupa CMA CGM wprowadza podwyżki frachtu na serwisach transatlantyckich.

W celu zagwarantowania swoim Klientom wysokiego poziomu serwisu CMA CGM postanowił , jako częœć planu odbudowania stawek frachtowych, wprowadzić podwyżkę stawek na serwisach transatlantyckich.

Z dniem 1 września 2009 podwyżka frachtu wyniesie:

- pomiędzy Europą a Stanami Zjednoczonymi Ameryki oraz Kanadą:
USD 400 za kontener 20-stopowy
USD 500 za kontener 40- stopowy

- pomiędzy Europš a Meksykiem
USD 150 za kontener 20-stopowy
USD 300 za kontener 40- stopowy

W przypadku jakichkolwiek pytań i niejasności pozostajemy do Państwa dyspozycji.


04 Maj 2009 - Nowy bezpośredni serwis pomiędzy Europą Północną a Grecją i Turcją.

W imieniu grupy armatorskiej CMA CGM mamy przyjemność poinformować o otwarciu, z dniem 1 czerwca 2009, nowego serwisu - The French Europe Med Express (FEMEX) - pomiędzy portami Europy Północnej a Turcją i Grecją.

Serwis, obsługiwany przez 5 statków o ładowności 2100 teu każdy, zapewni bezpośrednie połączenie pomiędzy Europą a głównymi portami Morza Egejskiego oraz Marmara.
Pośród innych portów serwis będzie zawijał do strategicznego dla grupy portu Tangier, otwierając tym samym możliwości przeładunkowe w imporcie i eksporcie z Grecji i Turcji do Ameryki Północnej, Łacińskiej oraz Afryki Wschodniej.

Rotacja serwisu:
Hamburg / Felixstowe / Antwerp / Le Havre / Tangiers / Malta / Piraeus / Thessaloniki / Istanbul / Gebze / Gemlik / Izmir / Malta / Tangiers / Hamburg.

Wyjście pierwszego statku serwisu FEMEX z Hamburga zaplanowano na 1 czerwca 2009.



2 marca 2009
CMA CGM ogłasza generalną podwyżkę stawek

W imieniu CMA CGM wprowadzić z dniem 1 kwietnia 2009 generalną podwyżkę stawek frachtowych.
Decyzja została umotywowana chęcią utrzymania wysokiego poziomu serwisów oferowanych Klientom linii CMA CGM.

Szczegółowe informacje nt planowanej podwyżki znajdziecie Państwo poniżej:

ASIA > EUROPE TRADES EFFECTIVE APRIL 1ST, 2009

WESTBOUND
From Asia to Europe / Med / Adriatic / Black Sea / North Africa :
+ USD 350 per 20'dry container,
+ USD 700 per 40'/40'HighCube

EASTBOUND
From Europe / Med / Adriatic / Black Sea / North Africa to Asia :
+ USD 100 per 20'dry container,
+ USD 150 per 40 '/40'HighCube

From Europe to Middle East and Red Sea ports:
+ USD 50 per 20'dry container,
+ USD 100 per 40'/40'HighCube

LATIN AMERICA, CARIBBEAN (EASTBOUND & WESTBOUND) EFFECTIVE APRIL 1ST, 2009

WB from Asia to East Coast of South America:
+USD 500 per 20’dry container,
+USD 1000 per 40’/40’HighCube

EB from East Coast of South America to Asia:
+USD 100 per 20’dry container
+USD 200 per 40’/40’HighCube

EB from Asia to West Coast of South America & Central America:
+USD 300 per 20’dry container,
+USD 600 per 40’/40’HighCube

WB from West Coast of South America & Central America to Asia:
+USD 100 per 20’dry container,
+USD 200 per 40’/40’HighCube

EB from Asia to Mexico, Panama and the Caribbean:
+USD 200 per 20’dry container,
+USD 400 per 40’/40’HighCube


SB from North Europe to East Coast of South America & SB from West Med to East Coast of South America :
+EURO 100 per 20’dry container,
+EURO 200 per 40’/40’HighCube

NB from East Coast of South America to North Europe & NB from East Coast of South America to West Med:
+USD 100 per 20’dry container,
+USD 200 per 40’/40’HighCube

TRANSATLANTIC (EASTBOUND & WESTBOUND) EFFECTIVE APRIL 1ST, 2009

From Nth Europe to USA & from USA to Nth Europe:
+USD 160 per 20' dry container,
+USD 220 per 40'/ 40'HighCube

INDIA/PAKISTAN >EUROPE EFFECTIVE APRIL 1ST, 2009

WB from India/Pakistan to Europe:
+USD 300 per 20’ dry container,
+USD 600 per 40’/40’ High Cube

EB from Europe to India/Pakistan:
+USD 50 per 20’dry container,
+USD 100 per 40’/40’ High Cube

TRANSPACIFIC EFFECTIVE MAY 1ST, 2009

CMA CGM wprowadzi podwyżkę zgodnie postanowieniami członków TSA.


28 luty 2009 CMA CGM najlepiej przygotowaną linią żeglugową do stawienia czoła ś wiatowemu kryzysowi.

Szanowni Państwo,
Mamy przyjemność poinformować Państwa o publikacji na temat kondycji CMA CGM S.A.w magazynie "The Container Shipping Manager".
Artykuł oparty jest na raportach i wskaŸnikach agencji Moody’s Investors Service i BNP Paribas- europejskiego lidera serwisów finansowych i bankowych.
Przedstawia grupę CMACGM jako jedną z najlepiej przygotowanych, pośród firm żeglugowych, do stawienia czoła światowemu kryzysowi.
Pośród właściwych kroków poczynionych przez CMA CGM wymienia się m.in. wejście armatora na rynki rozwijające się,zrealizowanie zaplanowanych wcześniej decyzji dotyczących przejęć i nowych inwestycji,dotyczy to również realizacji zamówień nowego tonażu.
Artykuł podkreśla także dobrą strategię handlową CMACGM – która pozwoliła na stworzenie i utrzymywanie szerokiej, lojalnej bazy Klientów na całym świecie, korzystających ze wszystkich oferowanych przez CMA CGM połączeń, uniezależniając armatora od ekonomicznych wahań na danym rynku.
W konkluzji– artykuł opierając się na wskaŸnikach Moody’s i BNP Paribas – podkreśla, że CMA CGM umocni swoja pozycję lidera na rynku żeglugowym, poprzez umiejętne dopasowanie do zewnętrznej sytuacji rynkowej.
CMA CGM jest przykładem firmy, której atutem są dobre, partnerskie i długofalowe relacje z Klientami.
Zachęcamy do lektury załączonego artykułu pt„CMA CGM well positioned for downturn” opublikowanego na stronie magazynu "The Container Shipping Manager" (http://csm.hksg.com).

Zapraszamy do korzystania z serwisów żeglugowych grupy CMACGM.
Polska Zjednoczona Korporacja Bałtycka Sp. z o.o.
- jako agent dla armatorów z grupy CMA CGM S.A.


9 stycznia - zmaina w wysokości opłaty dokumentacyjnej.
Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy o zmianie wysokości opłat dokumentacyjnych
stosowanych przez naszą agencję przy obsłudze ładunków
armatorów CMACGM , ANL, Delmas.

Od dnia 01.02.2009 opłaty będą wynosiły :
Import :PLN 95,-/ partia konosamentowa
Export :PLN 95,-/ partia konosamentowa

Jednocześnie informujemy o wprowadzeniu z dniem 01.02.2009 opłaty w wysokości pln 30,- za każdorazową zmianę w konosamencie eksportowym (manifeście), dokonaną po wyjściu statku oceanicznego z portu załadunku.
Opłata dotyczy dokumentacji wystawianej w imieniu armatorów CMA CGM i Delmas. W przypadku armatora ANL obowiązują dotychczasowe ustalenia,
tzn. USD 25,- za poprawkę.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji w przypadku jakichkolwiek pytań.


6 stycznia 2009 - Nowe regulacje celne w Chinach

Szanowni Państwo,

Informujemy, że z dniem 1 styczna 2009 Chiński Urząd Celny wprowadził obowiązek dostarczenia na 24 godziny przed wyjściem statku z portu oceanicznego, elektronicznego manifestu ładunków przeznaczonych do Chin (import oraz eksport)lub przechodzących przez terytorium Chin w czasie transportu.
Kontenery będą mogły zostać załadowane na statek oceaniczny dopiero po uzyskaniu zgody Urzędu Celnego w Chinach.

W związku z wymogiem dostosowania się do powyższych regulacji, uprzejmie prosimy o
przesyłanie pełnych danych do manifestu oraz konosamentu do naszego biura (Dział Eksportu/Dokumentacji) najpóŸniej w dniu wejścia statku dowozowego do Gdyni.

W przypadku braku odpowiednich informacji nie będziemy w stanie wypełnić powyższych procedur i kontenery nie zostaną załadowane na statek oceaniczny.

W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt z Działem Dokumentacji:
Ilona Szawłowska tel.: 058 627 9747, e-mail: gdy.iszawlowska@cma-cgm.com
Wojciech Malinowski tel.: 058 627 97 45, e-mail: gdy.wmalinowski@cma-cgm.com


23 grudnia 2008 – Aden Gulf Surcharge

Ze względu na rosnące ryzyko ataków piratów w rejonie Zatoki Adeńskiej, CMA CGM podjął odpowiednie kroki mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa swoim statkom pływającym na tym akwenie.

W wyniku wrostu stawek ubezpieczenia oraz innych kosztów związanych z koniecznością wprowadzenia specjalnych środków ostrożności,
CMA CGM wprowadzi dodatek „Aden Gulf Surcharge” w wysokości USD 23 per teu.

Dodatek będzie obowiązywał do dnia 1 stycznia 2009 (data konosamentu) dla wszystkich kontenerów przepływających przez rejon Zatoki Adeńskiej, niezależnie od ich ostatecznego miejsca przeznaczenia.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt z PZKB Sp. z o.o. jako agent dla CMA CGM Group (CMA CGM S.A., MacAndrews & Co., Ltd., ANL Singapore, Delmas).


22 pazdziernik 2008 - SAFRAN - nowy serwis CMA CGM.

W imieniu CMA CGM miło nam poinformować o otwarciu, z końcem listopada 2008 , nowego serwisu łšczącego wschodnie wybrzeże Ameryki Południowej z Europą o nazwie SAFRAN.
Nowy serwis będzie obsługiwany przez 6 statków o pojemności 2800 teu każdy (5 należących do Cma Cgm oraz 1 do Maruby) co podwoi dotychczasowy tonaż oferowany przez CMA CGM na tym rozwijającym się rynku.
Ponadto, duża liczba stanowisk dla kontenerów chłodniczych na statkach pozwoli sprostać rosnącemu popytowi na transport ładunków mrożonych z Brazylii oraz Argentyny do Europy.

Rotacja serwisu będzie następująca:
Rotterdam - Hamburg - Antwerp - Le Havre - Salvador de Bahia or Suape (every other week) - Santos - Buenos Aires - Montevideo - Rio Grande - Itajaí - Paranagua - Rio de Janeiro – Tangier- Rotterdam.

Serwis oferuje także zawinięcie do portu TANGIER, co otworzy nowe możliwości przeładunku towarów eksportowanych z Ameryki Południowej w rejon Zatoki Perskiej oraz Afryki.

Zapraszamy Państwa do składania zapytań frachtowych do PZKB Sp. z o.o. jako agent dla CMA CGM S.A.


20 pazdziernki 2008
W związku z wygaśnięciem działalnoœci Konferencji Żeglugowych oraz w celu zapewnienia łatwego dostępu od informacji, dodatki Paliwowy (BAF) oraz Walutowy (CAF)
będą dostępne na stronie internetowej armatora.

W imieniu Grupy Armatorskiej CMA CGM zapraszamy Państwa do odwiedzenia strony internetowej i sprawdzenia aktualnego poziomu BAF i CAF obowiązujšcego na danym kierunku.

Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo pod poniższym linkiem:
http://www.cma-cgm.com/eBusiness/BAFFinder/Default.aspx


19 czerwca 2008:
Angielskie wydawnictwo International Freighting Weekly (IFW) przyznało CMA CGM prestiżowy tytuł: Container Line of the Year 2008.

Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się w Londynie 19 czerwca przed publicznością złożoną z największych autorytetów branży morskiej.
Tegoroczna nagroda przyznana przez komitet ekspertów branży morskiej potwierdza wiodącą pozycję CMA CGM w spedycji morskiej.


Czerwiec 2008
W imieniu CMA CGM Group mamy przyjemność ogłosić otwarcie, z dniem 9 lipca 2008, nowego serwisu
FAL4 łączącego Azję z Europą.

Nowy serwis powstanie w kooperacji z China Shipping i będzie obsługiwany statkami o pojemności 9700 teu w następującej rotacji
Shanghai, Xiamen, Yantian, Nansha, Port Kelang, Zeebrugge, Hamburg, Rotterdam, Shanghai.

FAL4 stanowi uzupełnienie dotychczasowych serwisów pomiędzy Azją a Europą: FAL1, FAL2 oraz FAL3 oferując szeroki wachlarz portów dalekowschodnich.

Nowym strategicznym portem zawinięcia będzie port NASHA leżący w sąsiedztwie miasta Guangzhou, otwierający nowe możliwości obsługi regionu Rzeki Perłowej.
Zawinięcie do portu Zeebrugge jako pierwszego portu wyładunku w Europie pozwoli na oferowanie jednego z najlepszych połączeń intermodalnych w krajach Benelux’u oraz na terytorium Niemiec.
FAL 4 będzie także pierwszym serwisem oferującym bezpośrednie ‘non-stop’ połączenie pomiędzy portem Rotterdam i Shanghai.

Pierwszym statkiem CMA CGM w serwisie będzie CMA CGM ORFEO wychodzącym z Shanghai 22 lipca 2008.
Kolejnymi statkami, które dołączą do FAL4 będą: CMA CGM IVANHOE, CMA CGM PELLEAS oraz CMA CGM BUTTERFLY, wszystkie o pojemności 9700 teu.



5 maja 2008 - ZMIANA STATKU W SERWISIE BRYTYJSKIM

Szanowni Państwo,

W imieniu armatora MACANDREWS & Co., Ltd. pragniemy poinformować o zmianie
statku w serwisie POLSKA - WIELKA BRYTANIA.

M/V CANOPUS J zostaje przeniesiony do inną linię, natomiast serwis
brytyjski od przyszłego tygodnia będzie obsługiwany przez m/v DETTE G.

Pierwsze planowane wyjście z Gdyni 8-9. 05.2008,nr podróży 002W.

W przypadku pytań lub niejasności prosimy o kontakt z
PZKB Sp. z o.o.
jako agent dla MacAndrews & Co. Ltd.

Dział Operacyjny MacAndrews: Teresa Szczekocka (teresa@pubc.com.pl / tel.: 058 627 97 11)
Dział Marketingu: Agata Wilanowska (agata@pubc.com.pl / tel.: 058 627 97 21)



7 kwietnia 2008
Zmiany w serwisie LIBERTY BRIDGE.

Szanowni Klienci,
Uprzejmie informujemy, że ze względu na aktualną sytuację gospodarczą w handlu z USA CMA CGM postanowił wycofać własne statki z serwisu Liberty Bridge.
Ostatnie wyjścia w serwisie będą miały miejsce:
• WB: 9/04/2008 z portu Le Havre (CMA CGM Sapphire LB215wb)
• EB : 22/04/2008 z portu Boston (CMA CGM Sapphire LB216eb)

Kontynuację serwisu zapewni umowa o dzierżawie slotów z Maersk Line na linii TA 3 o następującej rotacji:
WB: Bremerhaven / Felixstowe / Rotterdam / Le Havre / New York / Savannah / Miami
• EB: Miami / Savannah / Charleston / New York / and back to Bremerhaven
Pierwsze odejścia na serwisie TA 3 będą miały miejsce:
• WB: 16/04/2008 z portu Bremerhaven (DIRCH MAERSK LB217WB)
• EB: 01/05/2008 z portu Miami (MAERSK DOLORES LB224EB)

Pomimo powyższych zmian celem armatora pozostaje oferowanie własnego tonażu na serwisie transatlantyckim w przyszłości.
CMA CGM nadal będzie aktywny na serwisie Victory Bridge, W rotacji : Le Havre / Antwerp / Rotterdam / Bremerhaven / Charleston / Miami / Vera Cruz / Altamira / Houston/ Le Havre / Antwerp.


W przypadku jakichkolwiek pytań lub niejasności prosimy o kontakt z
PZKB Sp. z o.o. (jako agent dla CMA CGM Grup).



11 września - Regularne zawinięcia na terminal DCT.

W imieniu armatora CMACGM miło nam poinformować o wprowadzeniu dodatkowego portu zawinięcia w armatorskim serwisie dowozowym.

Począwszy od tygodnia 36 mv Cape Fulmar będzie regularnie zawijał do dwóch terminali w Polsce :
Gdynia - Gdynia Container Terminal
Gdańsk - Deepwater Container Terminal

Jesteśmy przekonani, że wprowadzenie dodatkowego portu zawinięcia
stwarza Państwu nowe możliwoœci i przyczyni się uatrakcyjnienia serwisu CMACGM.

Zapraszamy serdecznie do bukowania ładunków z CMA CGM
- zarówno importowych jak i eksportowych.

Szczegółowe informacje :
PZKB Sp. z o.o. - jako agent dla grupy CMA CGM -
Dział CMACGM : Pani Iwona Olszewska gdy.iolszewska@cma-cgm.com
Tel. : + 4858 6279 741
Dział Marketingu i Sprzedaży : Pani Agata Witanowska agata@pubc.com.pl
Tel. : + 4858 6279 721


10 sierpnia 2007 - Kontenery do przewozu samochodów we flocie CMA CGM.

Miło nam poinformować, że CMA CGM wprowadza do swojej floty nowe kontenery przystosowane do transportu samochodów.
Dzięki systemowi ruchomych ramp w 40-stopowym kontenerze możliwy jest przewóz nawet
4 pojazdów, co stanowi przełomem w transporcie morskim.

Nowe rozwiązanie jest doskonałą alternatywą dla transportu pojazdów na statkach samochodowych i sprawia że serwis do portów dowozowych jest znacznie łatwiejszy, a czas tranzytu skrócony.

Ten typ kontenera umożliwia aranżację dostaw na bazie "dom-dom" - samochody załadowane prosto z produkcji trafiają do finalnego odbiorcy bez potrzeby dodatkowych przeładunków.
W rezultacie – transport jest znacznie bezpieczniejszy - eliminuje ryzyko uszkodzeń, kradzieży lub negatywnego wpływu pogody.
System przesuwanych ramp pozwala na wykorzystywanie kontenerów także do transportu innych ładunków.

Pierwsza partia 200 kontenerów 40-stopowych jest w trakcie produkcji i zostanie dostarczona pod koniec sierpnia 2007.
Aby sprostać wymaganiom Klientów, CMA CGM zamierza sukcesywnie powiększać flotę kontenerów przystosowanych do przewozu samochodów.


30 lipca 2007 ANL- Zakończenie Serwisów Trans-Atlantyckich

Z przykrością informujemy o wycofaniu się armatora ANL z oferowania serwisów trans-atlantyckich (EUS1/EUS2/AUS1).
Poniżej informacja dotycząca ostatnich okazji załadowczych w serwisie:

EUS1 (Victory Bridge)
Export: CSCL Genoa VB137W - Le Havre 23 September 2007
Import: CSCL Genoa VB138E - Charleston 8 October 2007

EUS2 (Liberty Bridge)
Export: CMA CGM Elbe LB161W - Le Havre 26 September 2007
Import:CMA CGM Elbe LB162E - Boston 11 October 2007

AUS1 (Panama)
Export: ANL Esprit RP095S - Tilbury 28 September 2007
Import: CMA CGM Matisse RP086N - Savannah 1 October 2007

Jednocześnie informujemy, że serwis PANAMA łączący porty europejskie oraz amerykańskie z Australią i Nową Zelandią pozostaje w ofercie armatora.


19 kwietnia 2007 - Opłata Infrastrukturalna w porcie Felixtowe.

Niniejszym informujemy, że decyzją władz portu Felixstowe (będącego częścią Hutchinson Ports Group) z dniem 2 kwietnia 2007 została wprowadzona tzw. opłata infrastrukturalna w wysokości GBP 5.50 za każdy kontener wyładowany na terminalu w Felixstowe.
Opłata ma pokryć nakłady portu związane z poprawą infrastruktury poza portem i jest zgodna z wytycznymi rządu brytyjskiego z 2004 roku.
MacAndrews wraz z innymi armatorami złożył oficjalny protest przeciwko wprowadzeniu w/w dodatku, niestety nie wpłynęło to na zmianę stanowiska portu.
Z przykrością informujemy, że armator został zmuszony do zaakceptowania tych dodatkowych kosztów, a w konsekwencji do refakturowania ich na Klientów serwisu.
Począwszy od pierwszej podróży eksportowej w maju 2007 będzie pobierana opłata (od płatnika kosztów terminalowych w Felixstowe) w wysokości:
GBP 5,50 / kontener - w eksporcie do UK via port Felixstowe.
Kontenery w imporcie oraz w tranzycie są wolne od opłaty infrastrukturalnej.

W przpadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z PZKB Sp. z o.o.
Teresa Szczekocka (teresa@pubc.com.pl / tel.: 058 627 97 11)
Joanna Kuffel (asia@pubc.compl / tel: 058 627 97 99)
Agata Witanowska (agata@pubc.com.pl / tel.: 058 627 97 21)


2 lutego 2007 - Wprowadzenie dodatku "overweight surcharge" w imporcie z Północnych Chin.

W imieniu armatora CMA CGM uprzejmie informujemy o wprowadzeniu na serwisie NCX dodatkowej opłaty Overweight Surcharge.
Dodatek ten będzie obowiązywał dla wszystkich kontenerów 20-stopowych ładowanych w portach Dalian, Xingang, Qingdao, Lianyungang, Yantai począwszy od zawinięcia statku CMA CGM BALZAC v. NX302W (ets Tianjin/Xingang 11/02/2007)

Przedziały wagowe objęte dopłatą:
- do 14 ton ładunku łącznie z tarą kontenera: brak dopłaty
- od 14 do 20 ton ładunku łącznie z tarą kontenera: USD 125 / 20
- powyżej 20 ton ładunku łącznie z tarą kontenera: USD 300 / 20

Bezpośrednim powodem wprowadzenia opłaty jest nadpodaż ciężkich ładunków w w/w portach, która uniemożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.


28 grudnia 2006 - DELMAS - zmiany w serwisie.

Miło nam poinformować o zmianach w 2 serwisach armatora Delmas zaplanowanych na styczeń 2007.
Serwisy Nord Direct oraz Angola Shuttle będą oferowały bezpośrednie połączenia europejskich portów oceanicznych z portami w Monrowii, Freetown, Nouakchott, Banjul oraz Luandzie.

Wszystkie ładunki z Polski będą przeładowywane w porcie Felixstowe oraz Antwerpii, zamiast dotychczasowych przeładunków w Felixstowe oraz Dakarze i Abijanie.
Dzięki tej zmianie armator będzie miał możliwość zaoferowania konkurencyjnych stawek frachtowych przy jednoczesnym skróceniu czasu tranzytu.

Zapraszamy Państwa do składania zapytań frachtowych.


16 listopada 2006 - CMA CGM - zawinięcie do BOSTONU.

Uprzejmie informujemy, iż począwszy od tygodnia 47 armator CMA CGM będzie oferował również zawinięcie do portu BOSTON,MA.
Czas dostawy na trasie Gdynia/port - Boston/port wyniesie 17 dni.
Odejścia statków oceanicznych z Bremerhaven: co 2 tygodnie.
(Odejścia statków dowozowych z Gdyni - 2 razy w tygodniu - terminal BCT)

Nowy port bezpośredniego zawinięcia uzupełni dotychczasową ofertę armatora na linii transatlantyckiej, obsługiwaną przez dwa niezalezne serwisy:
- LIBERTY BRIDGE: Le Havre, Antwerp, Roterdam, Bremerhaven,Liverpool, Boston,New York, Baltimore, Norfolk.
- VICTORY BRIDGE: Le Havre, Antwerp, Roterdam, Bremerhaven, Charleston, Miami, Veracruz, Altamira, Houston.

Zapraszamy Państwa do składania zapytań frachtowych.



13 listopada 2006 - M/v Topaz - zmiana terminalu zawinięcia w Gdyni.

Uprzejmie informujemy, że począwszy od tygodnia 46 m/v Topaz, obsługujący linię Gdynia-Hull - Gdynia,
zawijać będzie na Gdynia Container Terminal, ul. Energetyków 5, 81-184 Gdynia.
Pierwsze zawinięcie planowane jest na 18/19 listopada 2006.
W związku z powyższym prosimy o odpowiednie składanie kontenerów eksportowych,przeznaczonych do przewozu serwisem armatora MacAndrews, do portu Hull.
Kontenery z Wielkiej Brytanii, załadowane w porcie Hull - będą również wyładowywane na Gdynia Container Terminal.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań służymy pomocą.



12 września 2006 - Urealnienie dodatku paliwowego BAF na serwisie brytyjskim.

Konwencja Marpol 73/78 regulująca międzynarodowe zasady ochrony środowiska morskiego ustanowiona przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) i ratyfikowana przez wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej wprowadziła z dniem 19 maja 2006r.(zgodnie z Aneksem VI) wymóg stosowania bunkru (paliwa statkowego) o zawartości siarki nie przekraczającej 1,5% przez wszystkie jednostki morskie operujące na wodach Morza Bałtyckiego.
Obowiązek spełnienia wymogów konwencji i stosowania nowego proekologicznego paliwa oznacza dla przedsiębiorstw żeglugowych znaczące zwiększenie kosztów eksploatacyjnych. Wynika to z faktu, iż cena paliwa o zawartości siarki 1,5% jest znacząco wyższa od ceny bunkru stosowanego wcześniej, gdzie zawartość siarki w paliwie wynosiła 4,5%.
Z tego powodu MacAndrews & Co.Ltd, podobnie jak inni armatorzy, zmuszony jest zrewidować stawkę aktualnego dodatku bunkrowego BAF dla wysyłanych do/z Anglii i Irlandii kontenerów, wprowadzając od wyjścia statków z Polski bądŸ Wielkiej Brytanii / Irlandii dnia 5 paŸdziernika 2006 podwyższony dodatek bunkrowy BAF, który wzrośnie odpowiednio o GBP 5 / teu.
Stawki transportowe na bazie drzwi/drzwi wzrosną odpowiednio o:
GBP 5/20ft oraz GBP 10/40ft /45ft.


3 sierpnia 2006 - Zmiana statku w serwisie Gdynia-Felixstowe-Hamburg.

W imieniu armatorów grupy CMA CGM uprzejmie informujemy o zmianie statku w serwisie
Gdynia-Felixstowe-Hamburg-Gdynia.

M/s Enforcer zostanie zastąpiony przez m/s Aurora - statek o większej pojemności.

Ostatnie zawinięcie statku Enforcer na terminal GCT w Gdyni : 05/06.08. 2006
Pierwsze zawinięcie statku Aurora na terminal GCT w Gdyni : 10/11.08. 2006

Podróz ms Aurora dla ładunku przeznaczonego Hamburga : AJ002R
Podróz ms Aurora dla ładunku przeznaczonego do Felixstowe : 002W

UWAGA
Przy bukowaniu kontenerów w systemie portowym GCT prosimy posługiwać się tylko hamburskim numerem podróży
ms Aurora (tj. AJ00...R).


1 czerwca 2006 - PZKB Sp.z o.o. agentem DELMAS'a.

Mamy przyjemność poinformować, że z dniem 1 czerwca 2006, PZKB Sp. z o.o. została agentem dla linii DELMAS.

Zapraszamy Państwa do kierowania zapytań frachtowych do:
Dzału Marketingu PZKB Sp.z o.o.
tel.: 058 627 97 29
fax: 058 627 97 20



24 kwietnia 2006 - Nowy serwis CMA CGM łączący porty Europy Północnej z portami Zatoki Meksykańskiej.

W imieniu CMA CGM mamy przyjemność ogłosić otwarcie NOWEGO serwisu atlatyckiego, będącego uzupełnieniem serwisu Liberty Bridge (Północny Atlantyk).

Począwszy od 4 czerwca 2006 CMA CGM rozszerzy zasięg swoich serwisów o porty Południowego Atlantyku oraz Zatoki Meksykańskiej, otwierając serwis pod nazwą TRANSAT SOUTH.

Serwis będzie obsługiwany przez flotę 5 statków (2 CMA CGM, 2 CSCL, 1 Hatsu Marine)
o pojemności 2800teus każdy, zatrudnionych w następującej rotacji:
Le Havre - Antwerp - Rotterdam - Bremerhaven - Charleston - Veracruz - Altamira - Houston - Le Havre.

Nowy serwis jest wspólnym przedsięwięciem CMA CGM z Hatsu Marine (będącego własnością Evergreen) oraz CSCL (China Shipping).

Otwarcie nowego serwisu Transat South umoci pozycję CMA CGM w rejonie Zatoki Meksykańskiej oraz połuniowych portów USA.

Zapraszamy Państwa do skontaktowania sie z PZKB w celu uzyskania dodatkowych informacji.
PZKB Gdynia
jako agent dla CMA CGM S.A.
Dział Marketingu
Tel.: +48 (0)58 627 97 29
Fax: +48 (0)58 627 97 20


7 kwietnia 2006 - CMA CGM otwiera nowy serwis pomiędzy Azją, Indiami a Zatoką Perską.

W imieniu CMA CGM mamy przyjemność poinformować o otwarciu nowego serwisu łączącego porty azjatyckie z Indiami oraz rejonem Zatoki Perskiej.
Nowy serwis CIMEX (China-India-MiddleEast Express) zostanie otwary w połowie lipca i będzie obsługiwany przez 5 statków o pojemności 2500 teu każdy.
Rotacja serwisu:
Ningbo-Shanghai-Chiwan-PortKelang-NhavaSheva-Jebel Ali-Khorfakkan-Bandar Abbas-Port Kelang-Shanghai.

CIMEX zapweni Klientom bardzo atrakcyjny czas tranzytu - np.:
Shanghai - Nhava Sheva -14 dni
Shanghai - Jebel Ali - 18 dni
Shanghai - Bandar Abbas - 20 dni.


17 marca 2006 - m/v ENFORCER - ZMIANA NABRZEŻA W GDYNI.

W imieniu armatorów wchodzących w skład Grupy CMA CGM
(CMA CGM Marsylia, MacAndrews Londyn, ANL Singapore)
uprzejmie informujemy o zmianie nabrzeża, do którego zawijać będzie statek "Enforcer".
Poczšwszy od tygodnia 12 ms Enforcer zawijać będzie wyłącznie
na GDYŃSKI TERMINAL KONTENEROWY .
(GTK, ul.Energetyków 5, 81-184 Gdynia )

Pierwsze zawinięcie planowane jest na dzień 24.03.2006.

W związku z powyższym prosimy o składanie na GTK wszystkich kontenerów eksportowych
armatorów CMA CGM i MacAndrews przeznaczonych do portów Hamburg oraz Felixstowe.
Kontenery z ładunkiem importowym zostaną wyładowane rowniez na GTK.

Terminal rozpocznie pracę dnia 20.03.2006 godz. 7.00
Rozkład rejsów ms Enforcer pozostaje bez zmian - tzn. statek zawijać będzie do Gdyni w każdy piątek.


16 marca 2006 - CMA CGM - NOWY SERWIS DO ALBANII.

W imieniu CMA CGM mamy przyjemność poinformować Państwa o otwarciu nowego serwisu łączącego porty w Azji oraz Europy Północnej z Albanią.
Do tej pory większść ładunków przeznaczonych do Albanii było obsługiwane przez greckie porty: Saloniki oraz Piraeus. Nowy serwis oferuje bezpośrednie zawiniecie do albańskiego portu DURRES (via Malta). Na życzenie klienta możliwa jest dostawa ładunku do Tirany.
Zapraszamy Państwa do kierowania zapytań frachtowych do Działu Marketingu PZKB Sp. z o.o.
PZKB Sp. z o.o. jako agent dla CMA CGM S.A.
Dział Marketingu
Tel.: +48 (0)58 627 79 29
Fax: +48 (0)58 627 97 20


30 stycznia 2006 - Serwis CMA CGM do IRAKU.

W imieniu armatora CMA CGM mamy przyjemność poinformować o serwisie do Iraqu obsługiwanym przez dedykowany statek dowozowy m/v Bagdad.
Oferujemy regularne połączenie portu w Gdyni z portem UMM QASR w Iraqu, z przeładunkiem w Hamburgu oraz KhorFakan.
Możemy także, na życzenie Kilenta, dostarczyć ładunek pod wskazane miejsce na terenie Iraqu, a agencje celne CMA CGM w Basrah oraz Bagdad służą pomocą w dokonaniu odprawy celnej ładunku.

Organizacja serwisu:
- ets Gdynia : piątek (m/v Enforcer)
- porty przeładunku : Hamburg , KhorFakhan
- czas tranzytu : ok. 28 do 30 dni.

Zapraszamy Państwa do kierowania zapytań frachtowych do:

Dzał Marketingu PZKB Sp.z o.o.
Agnieszka Kubaszewska

e-mail: agnieszka@pubc.com.pl
tel.: 058 627 97 23
fax: 058 627 97 20



11 stycznia 2006 - Nowego serwis atlantycki.

CMA CGM ma przyjemnoœć poinformować o wprowadzeniu nowego serwisu atlantyckiego.
Serwis zostanie otwarty w połowie marca 2006 w kooperacji z CSCL (China Shipping) i będzie obsługiwany przez 4 statki o pojemności 2500 treu każdy (2 należące do CMA CGM oraz 2 do CSCL).

Rotacja serwisu:
Le Havre - Antwerp - Rotterdam - Bremerhaven - New York - Baltimore - Norfolk - Charleston.

Dzięki sieci staków dowozowych serwis będzie oferował połączenie z Republikami Bałtyckimi, Rosją, Polską oraz Skandynawią.

Nowy serwis uzupełni dotychczasową ofertę CMA CGM i umoci jego pozycję na rynku jako globalnego armatora.

Zapraszamy do kierowania zapytń frachtowych do Działu Marketingu PZKB Sp.z o.o.

Łukasz Stachowiak
e-mail: gdy.lstachowiak@cma-cgm.com
Tel: +48 58 627 97 24
Fax +48 58 627 97 20


8 listopad 2005 - Wprowadzenie pierwszego statku o pojemności 8500 teu w serwisie pomiędzy Azją a Europą.

CMA CGM ma przyjemność poinformować swoich Klientów o wprowadzeniu pierwszego statku o pojemności 8500 teu na serwis FAL (French Asia Line) łączącego Azję z Europą.

Począwszy od listopada 2005 CMA CGM będzie kolejno wprowadzał do serwisu wszystkie z
8 zamówionych staków o pojemności 8500 teu każdy, noszących nazwy klasycznych oper: Otello, Tosca, Nabucco, Parsifal, Traviata, Don Carlos, Don Giovanni, Carmen.

CMA CGM Otello będzie pierwszym statkiem w serwisie, z planowanym odejściem z portu Pusan dnia 26 Listopada 2005, planowane zawinięcie do Le Havre: 22 Grdzień 2005.

Nowa flota ośmiu statkow o pojemności 8500 teu zastąpi dotyhczasow statki w serwisie FAL o pojemności 6500 teu.
Te z kolei zostaną przesuięte na serwis NCX (Nort China Express) zastępując dotychczasową flotę statków o pojemności 5700 teu , które zasilą serwis MEX (Mediterranean Club Express).


Rotacja nowych staków:
Shanghai - Ningbo - Yantian - Hong Kong - Port Kelang - Malta - Le Havre - Rotterdam - Hamburg - Zeebrugge - Southampton - Malta - Khor Fakkan - Hong Kong - Shanghai.


26 września 2005 - DJIBOUTI nowym portem zawinięcia.

W imieniu armatora CMA CGM S.A. miło nam poinformować o wprowadzeniu nowego portu zawinięcia - DJIBOUTI.

Organizacja serwisu:
ets Gdynia: PIATEK (m/v Enforcer)
porty przeładunku: HAMBURG & JEDDAH
czas tranzytu: ok. 30 dni

Zapraszamy Państwa do kierowania zapytań frachtowych do
Dzialu Marketingu PZKB Sp. z o.o.
Tel.: (58) 627 97 29
Fax: (58) 627 97 20


5 sierpnia 2005 - Przejęcie Grupy Delmas przez CMA CGM S.A.

Z przyjemnością informujemy o zakończeniu przez CMA CGM S.A. negocjacji dotyczących przejęcia przez grupę linii żeglugowych Delmas, Otal, Setramar oraz 50% udziału w SudCargos.
Umowa obejmuje także przejęcie statków handlowych, floty kontenerowej oraz biura głównego w Le Havre od dotychczasowego własciciela - Bollore Group.

W wyniku porozumienia Grupa Bollore oraz CMA CGM nawiązały współpracę w obszarze logistyki lądowej oraz zarządzania siecią agencji w Afryce Zachodniej.

Dzięki połączonej flocie 244 statków, 900.000 kontenerów oraz ponad 10.000 pracowników na świecie grupa rozszerzy zasięg oferowanych serwisów i uzupełni dotychczasową ofertę o porty Afryki Zachodniej i Południowej.


31 marca 2005 - Kontenery 45ft HCPW w serwisie brytyjskim

W imieniu armatora MacAndrews & Co. Ltd uprzejmie informujemy o wprowadzeniu
do serwisu brytyjskiego kontenerów 45ft High Cube Pallet Wide.
Wymiary wewnętrzne:
Długość:13,5m Szerokość:2,44m Wysokość:2,68 Kubatura:88,30m3
W imieniu armatora zapraszamy do korzystania z naszych serwisów.

Kontakt:
PZKB Sp. z o.o. / Dział Marketingu
Tel.: 058/ 6279 729
Fax.: 058/ 6279 720