firma
kontakt
flota_kontenerowa
aktualnosci

Francuskie przedsiębiorstwo armatorskie powstałe w wyniku połączenia prywatnej firmy żeglugowej COMPAGNIE MARITIME D'AFFRETEMENT (CMA) oraz największego francuskiego przewoźnika  COMPAGNIE GENERALE MARITIME (CGM).

CMA rozpoczęła swoją działalność w 1978 roku, serwisem z Europy Północnej do portów Morza Śródziemnego. W 1987 rozszerzyła działalność o obsługę linii Dalekiego Wschodu, a w roku 1997 otwarto połączenie z Indiami i Pakistanem.

CGM, natomiast, jest jednym z najstarszych europejskich armatorów. Początki jego działalności żeglugowej datuje się na połowę XIX wieku, kiedy rozpoczęto obsługę szlaków żeglugowych między Europą a ówczesnymi koloniami francuskimi.
 
W roku 1996 nastąpiła prywatyzacja CGM. W 1999 następuje oficjalne połączenie linii armatorskich
i powstaje grupa CMA CGM.
 
Obecnie CMA CGM zajmuje 5. miejsce w światowym rankingu armatorów, dysponując flotą 153 statków o łącznej pojemności 304.000 teu. Flota jest nadal rozbudowywana - do roku 2006 CMA CGM wprowadzi do swoich serwisów kolejnych 21 nowych statków, o pojemności od 5700 do 8200 teu każdy.
 
Mapa serwisów CMA CGM pokrywa większość portów świata.
Regularne liniowe serwisy łączą porty Europy z następującymi rejonami geograficznymi:
- Daleki Wschód,
- Bliski Wschód, Zatoka Perska,
- Basen Morza Śródziemnego,
- Morze Czerwone,
- Ameryka Północna i Południowa,
- Australia, Nowa Zelandia,
- Oceania,
- Indie,
- Pakistan.
 
Wiodącym szlakiem żeglugowym, zarówno pod względem ilości liniowych połączeń, floty oraz ilości przewiezionych kontenerów, jest serwis z Dalekiego Wschodu.
 
CMA CGM posiada biura agencyjne we wszystkich obsługiwanych portach. Agencje armatorskie połączone są centralnym systemem komputerowym oraz wewnętrznym systemem komunikacji elektronicznej - dzięki czemu Klienci CMA CGM otrzymują szybką informację o tym, gdzie znajduje się obecnie ich ładunek i jaka jest spodziewana data przybycia do docelowego portu.
 
Ponadto oferujemy naszym Klientom bezpośredni dostęp do systemu elektronicznego w celu uzyskania informacji na temat:

"where is my box" - system "śledzący" wszystkie ruchy kontenera,
"Line Schedules - Zone to Zone" - informacja o aktualnych datach wyjść/zawinięć wszystkich statków,
"Routing Finder - Port to Port" - wskazanie wszystkich możliwych połączeń oraz czasu trwania transportu poprzez podanie portu załadunku i wyładunku,
INTRA - możliwość bukowania ładunku przez internet.